trampad på

Det blev ingen träning för mig och Krakken idag. Det blev inget Krakken alls. Orsak: Hästdjävlar.
Jag kom till stallet intet ont ananade vid klokan ett för att ha god tid på mig att göra iordning pålle. Jag upptäcker dock ganska så snabbt att det inte stämmer alla boxhästat fortfarande står inne i stallet. Redan här borde jag anat oråd. Jag spenderar 10 min med att försöka nå ägarna till hästarna, jag ringer tillochmed till ena tjejens jobb. Spenderar ca 60 kr av de 100 som jag laddade på kortet för nån dag sen bara.
Får i alla fall tag på en av tjejerna och förhör mig om hur det står till med hästarnas mat sen erbjuder jag (och detta var tämligen dumt) att ta ut hästarna och fodra dem.
Det hela slutade i alla fall med att jag blir översprungen och trampad. Två lösa hästar och en utmattad vansinnig Elin som stoiskt jagar dem.
Så mycket för att vara snäll. Jag kunde inte mer än att se på av fasa när 200 000 tusen ponnyn drig iväg mot vägen lite längre bort. Livet leker.
Så efter en språngmarsch i en skog ringde jag tränaren och sa att jag var tvungen att ställa in. Jag klarade verkligen inte av tanken på att träna med en nytrampad fot och mjölksyra i hela kroppem. Min kropp suger.
Det löste sig i alla fall. Hästarma kom ut och fick mat som de skulle och jag fick fira med att bära upp 50 kg hö till lösdriften. De hade käkat upp så det var jag och skottkärran, samt blåa ikeapåsar som åtserstod denna underbara eftermiddag.

Fy fan.
BAJSBAJSBAJS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0