Babbling på ultraljud

Efter att jag konstaterat att vi fått tillskott så bar det iväg till hagen för att ta in Krakklingen för en ridtur.
Tyckte dock att han såg lite loj ut så det blev en timmas promenad istället. Han verkade uppskatta det väldigt mycket faktiskt plus att jag fick lite motion. Under våran tur pratade jag med min veterinär om gallan och han sa att jag skulle ge det dit och använda BoT samt Radital om jag ville göra något. Han trodde inte att det var någon större fara med tanke på att pålle inte är halt eller har ont.

Klockan 15:00 var vi med Babbling på ultraljud. Hon lyckades ju bli betäckt dagen efter höglöp och valpar är inget vi eftersträvar just nu. Det var lite bökigt för hon tyckte att det var väldigt otäckt och jag tar det väldigt personligt att hon inte känner sig trygg i min närvaro. Känns som ett hårt bakslag. Jag kanske bara inbillar mig att jag har bra relation till den hunden.
Hur som haver så var det inga valpar i magen på henne. Vi ska dock på återbesök om en vecka för att kunna vara helt säkra. På så stora hundar kan valpar ibland gömma sig vid revbensbågen.

Vågen visade att hon vägde 65 kg. Lilla Babbling.

Kommentarer
Postat av: Louistomine

Very Good! I love it.

2011-10-14 @ 11:26:24
URL: http://louistomine.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0