Stadsmissionen

Igår var jag på stadsmissionens nya butik i Upplands Väsby. Det råkar komma sig som så att min syster är anställd som caféansvarig och igår var själva öppningsdagen.
Det är så kul att gå på second hans. Jag och C hade med oss en hel kundvagn med kläder som vi skänkte bort.
Efter en kritisk rensning av garderob insåg jag häromdagen att jag hade en hel del kläder som jag inte använder Många av dem var helt nya också. Så då är det toppen att det finns något ställe i närheten där man kan skänka dem.

Väl på stadsmissionen åt jag pannkakor (nomnom). Jag fyndade fyra Tolkien böcker som var av en mycket gammal och eftertraktad utgåva. Jag fyndade:
Bilbo
The Children of Húrin (Den är helt ny för mig)
Sagor från Midgård
De förlorade sagornas Bok 1

Jag fyndade även en jättefin klänning som jag faktiskt budat på en massa gånger på tradera, men som stigit för högt i pris för min smak. Den är jag supernöjd över =). Jag hittade även kjol, blommig, som var väldigt mycket white trash och helt i min smak. Sist men inte minst fyndade jag ett armband ala Metal. En tämligen bra dag!

Idag sov jag läänge. Var ute och fejade på gården, bytte badvatten åt ankorna, städade stallet och släppte ut kaninerna i en utebur. Jag körde även lastbil ut till höbonden där vi förutom att införskaffa hö fick träffa underbara små lamm och deras mödrar. Efter det gav jag mig ut för att praktisera lite massage på ett arabisk fullblod som hette Snorpan. Det kändes riktigt bra och det var skönt att kunna massera i tshirt.

Vi ska ha hästarna på sommarbete på samma ställe så det ska bli mysigt att komma dit och praktisera. Igår var jag ute och provade ut sadel på samma ställe.

Bra dagar med mycket solsken. Det uppskattas. Imorgon ska jag ge mig ut på nya ridvägar jag fått nys om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0