Strömsholm

Var på strömsholm idag för att sko Krakken. Jag har inte hittat någon här uppe som verkade ha den kompetensen som jag kräver och det var verkligen dags. Bokade tid med Mikael som är den enda Mästern i sverige i hovslageri.
Allt detta för att få höra att beslaget var onödigt och det bara ökade belastningen. Vi kom fram till att barfota var det opimala för honom för att han ändå för gammal för att förändra något. Så är det hovleden som tar stryk.
En mycket nöjd Elin åkte därifrån med en verkningen som var 700 kr billgare än väntat. Jag vet också att vilken hovis som helst kan verka honom i framtiden. Däremot ska jag sko honom under den värsta isperioden.

Släpet var toppen och krakken var helt underbart lätt och han stog och sov i boxen när vi väntade i väntrummet. 

Så KÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0