Lättare funderingar

Vissa saker är lite fåniga. Egentligen kanske det bara är att skratta åt, men det är så befängt så att det gör mig mest irriterad. Jag förstår om medlemar i familjen inte vill äta kött från djur de känner. Men att inte ägg bara för att de har en stämpel på sig? Klaga på att äggen smakar för mycket ägg?! Eller vägra dricka möjlken vi hämtar, trots att det är exakt samma mjölk som arla har. Vad är poängen? Är det fånigt att bry sig eller är det någon annan spärr? Aja svar får jag inte oavsett, men lite fundersam blir jag ibland...



Kali verkar gilla att sitta och begrunda saker, sitter hon inte ute på trappen så sitter hon som på denna bild med blicken riktad ut genom fönstret.



Såhär kan hon sitta i många timmar. Denna bild är tagen 09, den ovan är tagen häromdagen.



Två sömniga vithättor. Vuxen höna och en lite tupp. Såg ur som en liten höna tills för en vecka sedan då den började ändra utseende till det mera tuppiga hållet.



Fluffisen verkar inte riktigt lita på sin balans, eller så vet han inte att han kan hopp/flaxa upp på en av pinnarna. Tillslut kommer alla sitta på pinnarna och fluffisen kommer att bädda ner sig i halmen. Men jag ser lite framsteg, nu tittar han i alla fall avundsjukt uppåt. Denna lilla lilla knäppskalle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0