blandade småhopp (igen?)

Sabbade hela dagen. Väckte och släppte ut ankorna som så sig bör vid åtta snåret. Det är så roligt för när de hör att man närmar sig för först börjar gulankan Ginger vråla(hon gör verkligen det) och sen stämmer gässen in. I bakgrunden låter löpankorna. Gässhonorna trumpetar så fort de kommit ut. Då verkar det som om dem tar över att oljud.

Sov i alla fall till klockan 13:00 och då är det inte mycket kvar av dagen. Men ibland är det så skönt att sova. Åkte direkt in till Eskilstuna för att köpa ramar. Ramlade in på rean och blev yr av alla människor som rumlade runt. Som vanligt fick jag en lättare fettipanik och valde att avstå från någon onödig shopping. Det blir till och med litte suddigt i ögonkanterna. Nästan lite tunnelseende.
Nästa bakslag var att alla äggkartonger var slut på granngården. Mindre bra.

Vid insläpp av fågeldjur hittade jag fem obstinata myskankor bland hönsen. Kalkonerna blängde ilsket på dem och de flesta hönsen var märkbart misstänksamma. Jag jagade i alla fall ner alla utom Fågeln. Hon heter Fågeln för att hon liksom Lucia gärna bor med hönsen och inte med ankorna.
När alla ankorna såg att jag närmade mig samlade de ihop sig för att gå in, förut fick man chasa in dem, men nu knallar de in på en gång. Det var lite läskigt att gå in när det blåste så mycket men tydligen gick det bra om var i närheten. Så söta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0