kvell





Min vackra häst. Det gick bra med kliniken igår, men han var stressad och orolig det brukar han inte vara. Men transporteringen gick jättebra och han skötte sig jättebra med veterinärerna. Det vara svårt att stå i box helt ensam. Det visade sig att det i princip inte fanns några andra hästar där den tiden innan stor helg, men lugnade ner sig tillslut.

Vi vägde honom och han ligger på 174 kg, dvs 14 kg mer än hösten 2009. Min lilla pojk. Veterinärerna tyckte att han var jättefin och de tyckte att han var trevlig att ha och göra med och de försökte muta honom med godis, men det gick inte så bra för han tog dem inte från henne. Inte kan främmande människor ge honom en massa konstiga saker.

Idag har jag åkt bil hela dagen i princip. Vaknade vid 12 så det var ju en välsignelse, men från klockan 13:00 till 19:30 satt jag i princip i bilen. Jag var ut till kungsör och kollade till katterna. Stella, Jackie och Qvinna var på plats, jag hade inte räknat med att se Qvinna med hon låg och trynade under containernen. Så läget med katterna verkar bra. Såg inte till Bäsis eller Smek, men det hade jag inte räknar med heller.

Fick äran att hälsa på den berkytade Fantasi. Hon var jättefin och hade en lika mysig mule som bäbishäst. Jättekul att träffa henne!

Nu kollar jag på Big Bang Theory och roas av Sheldon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0