Bilder från idag bla


Ankan Magica de Hex. Cayuga anka. Tog bilden samma kväll vi tog in henne. Hon fick ett bad och vi palperade henne så gott det gick. Det var svårt att kolla slemhinnorna i munen/halsen då hon bet en hel del. Hon såg uttorkad ut både på fötter och näbb plus att gnistan var borta i ögonen.
Efter samtal med vet idag och lite forskande kom vi fram till att hon hade en obotlig sjukdom. I princip innebär de att djuret (eller människan) möglar på insidan. Ofta sätter det sig på lungorna hos fågeldjur och de svälter ihjäl om man låter förloppet fortgå. J fick skjuta henne, det gick snabbast och hon hann inte ana vad vi tänkte. Men jag HATAR sådana här saker.





Gick en promenad i den svinkalla blåsten med Krakken och Kali. De är så fina mina älsklingar. Jag är väldigt orolig för Krakken och jag är så rädd att han ska få tillbaka sin inflammation i karpalleden.
Jag ska ringa Täby imorgon, det gick inte att boka tid idag. Ska kolla med en tjej jag känner om jag kan låna hennes ekipage. Bilen jag tänkte dra med väger för mycket. För att kunna dra med den behöver jag ett BE körkort och det blir svårt.

Jag går igenom eld för min älskling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0