E-type. Nostalgi!

Under tapetserandet har det spelats musik. Med tanke på att min och C:s musiksmal skiljer sig lite så har vi kört på lite blandade småhopp.
Efter ett tag av pyssel och pillade så dök E-Type upp i mitt minne. Mamma spelade alltid hans musik när hon städade och han spelades frenetiskt under den bästa sommaren i mitt liv.

Den senaste tiden så har jag sett att han börjar dyka upp på tv lite överallt. Han tycker till och med upp i folkliga program som "så mycket bättre". Jag har insett att det är en imponerande människa. Ett intryck som späddes på när jag läste en artikel om hans vikinga restaurang inne i huvudstaden.

Nu spelas musiken hela tiden, så fort jag får chansen och det är så fantastiskt vilka minnen som rinner genom kroppen. Lukt och smakminnen kommer tillbaka. Jag var 11 och vi hade åkt till Grebbestad för att se hans konsert. Den första konserten i mitt liv. Vi satt långt bak under ett träd och jag var helt hänförd av hur fantastiskt allt var. Jag minns inget av själva spelandet. Minns ingen låtlista förutom att Back in the loop spelades. Men jag minns känslan. Värmen, ljudet och glädjen. Plus att det var häftigt att vara uppe sent på en riktig vuxengrej.




Kommentarer
Postat av: Kusin

resö =)

2011-11-16 @ 20:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0