Recept bla

Till Annika med kass känsla för ekonomi:

Grönsaksbuljong, jag använder två alt tre (köper inte knorr som är starkare)
Hacka två stora gula lökar. Lägg lite åt sidan.
Skålla fyra tomater. (Koka vatten, släng i tomaterna, när skinnet sprukit ta upp dem, skala dem och hacka dem)
Släng i 400 g linser. Brukar skänga i efter lök och tomater då har vattnet blivit lite hett.
Skiva morötter och släng i.
Pressa en klyfta vitlök.
Krydda med spiskummin. Jag har även tillsatt koriander.
Låt det puttra i minst en timma. Ju längre destå bättre.
Innan servering rör ner den undanlagda löken och pressa citron över.
Jag lägger gärna på färsk koriander.
.....................................................................................................





Fluffisen får komma in i huset ibland och smaka på godsaker. Idag blev saffrans muffins. Han äter gärna allt men jag håller tillbaka lite. Glupsk som fan.

Tycker om bliderna även om jag inte är förtjust i pettsonrynkorna. På nedre bilden så har fluffisen precis börjat smaska. Det låter helt underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0