Fluff Arnes framfart




Fluff-Arne är så söt. Han har blivit så tam och social. Så fort man kommer in i stallet ala hönsboning kommer han springandes. Han följer efter hela tiden, med ett visst resultat att han blir trampad. Det är mysigt att bli klappad och han tycker om när man pillar med hättan. Det kommer kännas väldigt tråkigt att göra sig av med honom. Han är så tillgiven men jag tror inte att jag har möjlighet att ha honom. Han kommer vara hos mig så länge han behöver. Han ska läka och det ska gå och se att han kommer att bli helt bra,glad och pigg.
Som tur ät har vi en medryttare på 12 år som verkar älska att vara här, hon är här och hjälper till flera timmar om dagen nästa hela veckan. Hennes familj ska eventuellt skaffa höns och då sa jag att hon gärna fick ta Fluff-Arne när det blir dags. Skulle kännas bra att han får bo hos henne och hon tycker verkligen om honom.







Hagbyte och höleverans idag. Detta firas med en toppluva.



Kali går in på dygn 60 i morgon och nu kan bopparna ramla ur när som helst. Tur att hon är lätt och tyda. Samma dag det är dags vet man det på en gång. Hur smidigt som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0