Punkthantering








Tidig morgon. Ganska pigg. Druckit Tassimochoklad. Funderat. Inte på något viktigt. Då hade jag kommit ihåg det.

Tvättmaskinen visar UE ergo obalans i trumma. packa om och nu centrifug. Disk väntar. Men skrammlar. Kanske senare.

Jag vet inte vart tiden tar vägen. Eller vart jag tar vägen. Tar något vägen alls.
Jag har väntat på livet. Här står jag. Men fattar inte riktigt. Väntar lite till.

Letade efter mina myskankor. Hittade en katt vid silon. Ögon som reflekteras i ficklampans ljus. Tror det är Qvinna. Hoppas det är Qvinna. Det är det inte. Överkörd som sin son. Enligt polisens beskrivning. Vi såg aldrig.
Katten i silon var lik. Saknar.

Såg en bild på Cash. Saknar. Det är mycket runt om. Livet är så.

Nu ska jag gå till Bäsis baneman. Vägen. Tända gravljus. Fälla en tår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0