boppling

En dag kan fyllas med mycket.
I måndags åkte jag, moder och syster ner till byggden Växjö. Syster har äntligen fått tillgång till lägenheten och det var dags att ta ner hennes möbler. Trevligt att åka iväg med mor och syster, men att köra släpvagn i 50 mil ala 80km/h är inte party. Vi sov dock kvar i växjö och åkte hem igår.
Tänk vad utmttande det kan vara att köra på det viset. Jag brukar klara mig bra om jag bara får mina koffeintabletter, men under denna trip var det så svårt att hålla ögonen öppna oavsett koffein i tablett eller flytande form. Typiskt.


Ankorna har i alla fall fortfarande party. Vi försöker dela upp dem i grupper för att hålla det rasrent och lugnt. Mina idioter går med gässen och paduanderna. De parar sig inte mellan arterna så det fungerar bra.
Jag har sålt Linea abla till ett äldre par i dalarna så nu har jag bara fem st. Funderar på om jag ska te med Obliquus och rectus till Byle och se om någon vill ha dem.

 Det är verkligen dags att få upp ett ankhus vid dammen. Pölarna som idioterna badar i är inte fräscha och så illa är det inte om de skulle kunna tänka sig att ta en promenad ner till dammen och sen tillbaka på kvällen. Det har dock visat sig att myskankorna knallar hem medans ankorna stannar och badar så länge de tillåts så varje kväll får man springa runt med gummistövlar och försöka jaga upp dem på land och hem. Dammen är dock både djup och bred så det är svårt att lyckas med detta om man inte är i alla fall tre st.









Ozzy gillat verkligen att vara med ankorna. Han har simmat ut i dammen några gånger men ankorna är inte lika angelägna att simma med honom. Däremot sover de gärna med honom på land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0