Vidrig vanvård

Imorse fick jag avliva en höna för att folk inte kan ta hand om sina djur.
Igår kände vi hur hon somnade in och valde att bädda ner henne i en bädd så hon kunde ta sina sista andetag bland artfränder.Hennes hjärta slog så  långsamt att vi trodde att det handlade om minuter. När vi dick lollade huvudet och ögonen var slutna.

Imorse var hon inte död. Jag avlivade henne på en gång. Spydde, men bara luft kom. Gråter för den vanvård som djur utsätts för och gråter för att jag trodde att hon dog en lugn fridfull död. Jag får nöja mig med att hon var i princip medvetslös när jag avlivade henne och att det gick så snabbt det bara går.
Vidrigt vidrigt vidrigt.

När ska det ta slut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0