regn och vattenpölar

Orkar inte riktigt engagera mig i bloggen just nu. Orkar inte engagera mig i så mycket alls förutom djuren.
Vi hämtade i alla fall hem höns från hönseriet. 210 st blev det. Vi fick inte plats med fler. Det känns skönt att veta att dessa djur kommer att få en chans till ett stressfritt liv med värdighet som ett liv förtjänar.
Helst av allt hade vi velat ta hem alla, men det krävs en hel del av oss sen också.

Givetvis så regnade det igår, och givetvis så lyckades fyra individer ta sig ut och irra bort sig. Sent igår så hittades den sista hönan under en av bilarna. Hon låg i en vattenpöl och var rejält kall. Stackarn.
Idag lever hon och jag är riktigt glad över att hon har en sådan kämparanda. Jag försöker övertyga mig själv om att hon inte kan ha legat så länge för kammen hade inte den otäcka blå färgen. Däremot var hon vit som ett spöke.
Jag bäddade in henne mot min kropp och strök henne över ryggen medans de andra letade fram värmefilt och värmedyna. Ett tag hade hon värmedynan närmast kroppen och sen la vi den om skydd mellan henne och värmefilten. Efter en timma öppnade hon ögonen och en halvtimma efter det fick vi i henne vatten.
Innan vi la oss fick hon bo inne med kycklingarna där det finns värmelampa.
Vi har litet utrymme som rymmer varmvattenberedaren och en liten smal passage vid sidan om. Där har vi kycklingarna under en värmelampa om på golvet bredvid bäddase jag för henne.
Nu när jag kollade till henne så sov hon. Hon är fortfarande spänd och hade inte rört sig mycket för jag fick visa henne vattnet bakom henne.
Med lite tur så överlever hon, hon är en bit påväg.

Idag är en ny dag med regn.


Kommentarer
Postat av: linnea

Bild på nya hönsen kanske..?! :)

2012-04-12 @ 16:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0