ok?

Jag går igenom annonserna på blocket och hör och häpna när bilden på fluffisens kyckling dyker upp. Konstigt?
Personen som säljer kycklingarna befinner sig i Göteborg. Konstigt? Väldigt konstigt.
Personen hävdar att det är kycklingar av rasen bovan. Konstigt. Det är faktiskt korsningar mellan bovan och vithätta.
Jag kände mig manad ayy ringa personen i och fråga varför han inte tar egna bilder på sina djur. Och varför han väljer en bild på ett kyckling som inte ens i närheten av hur de ska se ut.
Svaret blev en massa svammel om google och att man som privat person har full rätt att ta bilder hur som helst. Huruvida det stämmer vet jag inte.
Jag tycker inte att man ska använda andras bilder i en annons. Ska man annonsera ut djur så kanske man kan bemöda sig med att ta egna bilder.
Eller, ve och fasa, ta bilder från en sida som visar tex rasstandard och kanske bjuder in till en annan typ av användning av bilderna.

Aja, jag blir bara lite grinig.

I-landsproblem

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://sv.wikipedia.org/wiki/Upphovsr%C3%A4tt



2012-02-17 @ 19:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0