Äntligen!

Dagen gryr och jag spatserar stoiskt ner mot hönsen och ankorna. Jag ser framför mig hur jag slår vilt omkringmig med den lilla släggan för att krossa isen på ankbaden. Till min stora förtjusning var det bara en nätt skorpa på vattnet hos samtliga grupper. När jag tar mig för uppdraget att samla in pekingägg funderar jag bittert på varför löpankorna straffar mig med fullständig äggtorka.
Med en bister ton trampar jag mig fram mot det lilla redet. Men;Behold. Vad ligger inte i den lilla halmbeklädda gropen om inte två ägg. Inte ett, utan två! you heard me!
Konsekvensen av att jag i en barnslig protest inte kollade ägglägget igår var att ett ägg var fruset. Men, frukta icket, ty jag haver segrat. Genast blev mitt humör mot de hysteriska ankorna, som ser ut som vandrade käppar, med en känsla av varm mustig stolthet.




Gässen har bestämt sig. De ska med djävulens våld bo ute på natten. Vi gjorde en kompromiss och bäddade åt dem under sovrumsfönstret som även ligger bredvid ytterdörren.
Nu är de döpta till följande namn;
Markis de Sade
Juliette
Justine



Dagen gryr och det är dags för morgonens brödbit. Tydligen



Vadå ond?



Poolparty



Skrämmande aktiva. Ibland rör de sig i en cirkel runt baljan.

Nu har det äntligt hänt, det som Kali väntat på. Snö. Snö som är torr och pudrig/frasig. Blöt snö duger inte!
För i snö kan man imundiga sig i vilda kullerbyttor och hämningslösa bensprattel.



Det gäller att hitta rätt plats.



Sen är det bara att bli vild och galen.



Påvägen upp ångrar hon sig och gräver ner sig igen. öronen först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0