Hästar på hal is

Hemma lite över 02 inatt. Inte var det något vidare festligt som orsakade den sena hemkomsten. Det var en lastbil som hägrade några mil från Sundsvall. Som alla vet är allt norr om Uppsala norrland. Norrland är ett gudsförgätet ställe.

Det är lite spännande hur man (jag) kan relatera till olika situationer. Idag är kallaste hitills i år. 16 minus. Ett snötäkt vackert som glimmar i det glödgade solskenet. Om det hade varit förra vintern hade jag glatt konstaterat att det bara är 15 minus ute. No biggie. Idag pälsade jag på mig om istiden stod runt hörnet.
Väl ute insåg jag att det var ganska angenämt. Friskt och upplyftande. Glömde dock solglasögonen inne och nu kan jag nästa relatera till hur vampyrer känner när de exponeras för solljus.
Jag släpade ner halm till ankorna så de har lite extra att fluffa i. Myskisarna har sen några dagar bestämt sig för att inomhus är bättre än ute så nu ligger de och fettar dygnet runt.

Jag möttes även av en ganska lustig syn. Snigel och Tonto spenderar numera ett par timmar om dagen på(!) dammen. Mitt i dammen, givetvis på isen, står de och halvsover.
Min häst verkar inte ha någon större lust att kliva ut på isen. Däremot kan han stå på kanten och flubba med mulen på isen för att sen hänga ut tungan och vrida på den.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0