insikt, kanske lite sent.

Mina ögon och mitt medvetande har ännu en gång vänt sig mig orättvisor som även drabbar människor. Jag har länge valt att förskjuta människan som en skapelse i behov av hjälp. Nu har jag insett att det är en ganska barnslig vinkel att bemöta det hela på.

Jag tror att mycket av denna insikt beror på min systers otroliga egagemang i männskliga rättigheter och allt vad det innebär. Hon är en otrolig inspiration.

Nu i alla fall är jag månadsgivare till UNICEF och SMSaktivist på amnesty, som läget är nu.
Igår lämnade jag in mina glasögon till återbruket här i kungsör. De driver en secondhandbutik där alla inkomster går till bland annat missförhållanden i Lettland och Vitryssland. Glasögon och annat som kan ha direkt nytta skickas direkt dit där de behövs. De sammarbetar via Baptistkyrkan i Riga och via den kommer allt ut till familjerna som behöver det mest. Det känns jättebra att hitta ett sådant bra användningsområde till glasögonen. Med lite tur underlättar dem någons vardag.

Kommentarer
Postat av: Annika

Du är en inspiration för mig!

2012-01-29 @ 11:38:48
URL: http://nobigfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0