Ozzy på rehab

Ang Ozzy: Igår var vi på första rehab besöket på strömsholm. Ozzy var inte alls lika skeptisk till att komma dit även om han var mer motsträvig än vanligt, plus att han hämnades med att lämna presenter på väldigt olämpliga ställen.
Hursom ska vi dit en gång i veckan ett tag framöver för vattenträning. Han ska spatsera tappert på ett rullband med vatten som motstånd. Något han var mindre road över. Jag är glad över att det inte blir helkroppsbad, med den pälsen skulle hela processen bli extremt bökig.
Sen la vi upp ett program som ska efterföljas här hemma, det innefattar faktiskt cavaletti på ridbanan. Det är aldrig fel att lyfta på benen.
Kvinnan som jobbade med rehaben kunde förstå varför han kallas släpräfsa.



Jag har även upptäkt att en av mina första löpankshona är en drake. Det hela blev tydligt när hon försökte betäcka en annan hona. Jag måste erkänna att jag inte tittat så noga om honan utvecklat en knorr, jag har liksom antagit att det var en hona. Ni har jag alltså ett överskott på hanar. En hona blev tagen av räven och en sålde jag för hon passade inte i avelsgruppen. Nu har jag alltså två hanar för mycket i stället för en. Just nu spelar det ingen roll. Tutankamon och en av honorna är separerade inför avelsäsongen och jag funderar på att stoppa dit den andra honan också. Det kanske blir lite jobbigt för henne att gå med tre hanar. Jag ser dem hela dagarna än så länge verkar det vara lugnt i lägret.



Könsbyte?

Det lutar mer och mer åt att liten är en höna. Lömska djur. Du som gav mig liten; min tele har tappat alla kontakter men jag vet att du läser bloggen ibland. Om du tycker att det är det minsta nödvändigt kan du gärna sms numret.

Jag kan vara en tröstande hand om du vill. Jag står bakom och bredvid dig. Jag vet att jag är opålitlig. Men nu står jag här. Så du vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0