larver i älling

Jag är inte kräsmagad, men idag var gränsen nästan nådd.
 
En liten älling hade kämpat i ett dygn för att ta sig ut ur ägget. Jag bestämmer mig för att plocka ur den trots att den inte var helt redo. Det var det eller döden. En chansning helt enkelt. Det såg ut som om det skulle gå bra. "Navelsträngen" såg bra ut.
Komme tillbaka efter en halvtimma för att bedöma läget. Lyfter ut ällingen. Upptäcker att hela jävla buken kryllar av små larver. Navelns ingångshål har öppnat sig och det nästan väller ut larver när jag lyfter upp den.
Jag blev så chockad för att ällingen var så sjukt pigg och stark.
Det lilla livet avlivades omgående.
 
Jag mår illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0