Som vanligt

I förrgår köpte jag en jättefin orpingtongrupp. En tupp och åtta hönor. Igår var räven framme och klippte tre mitt på ljusa dagen.
Vi hade jobbat med hängnen hela dagen och det hade varit ett jäkla liv överallt helt enkelt. Vid fem åkte vi in till västerås. Väl där ringer grannen och säger att det ligger en höna med brutna ben på hans tomt.
Vi ringer hem och för att be de andra att hämta hönan.
Fem minuter sedan vet vi att hönan inte hade brutna ben men e bruten vinge. Räven hade stått mit på garageuppfarten och det låg stora mängder fjädrar överallt.
Ena högen spårades till en nergrävd höna på grannens tomt. Jag hittade en stackare ligga och trycka under en buske men jag jag lyfte upp henne så saknade hon huvud.
Tre döda hönor och en med bruten vinge vad var räven lyckades åstadkomma. Idag har mina orpington varit inne och jag håller på att massakera alla buskagen runt om den stora längan. Imorgon åker ett hängn upp och el ska på.



Hönan som överlevde attacken spenderade den största delen av natten med att vara i svår chock. Igår spjäkade vi hennes vinge och jag fick henne även att dricka. Hon verkade verkligen uppskatta vattnet men hon verjade inte koppla hur hon skulle bete sig alls för att lyckas dricka.
Jag är tacksam över att orpington är så stora och lugna, hon verkar inte alls så besvärad över att vara tejpad.
Hon har haft lite problem att lägga till sig, men har bestämt sig för att sidoläge med ett ben framår och ett ben bakåt är allra bäst.
När vi gjorde natt så fick hon komma ner till de andra. Jag gjorde ett litet krypin åt henne i en kompostgallerbur. När jag släkte var hon i full färd med att äta av det färska gräset som jag slängde in åt henne.
Jag hoppas verkligen att hon klarar sig.


Idag flyttade en till lömsk parakit in. Lite osäker på hur hans namn stavas men Kirrokirro heter han i alla fall.



Bilden visar dock bara Lucifer och Pavarottis nöjda uppsyn när de fick en ny kompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0