Bilder på Pekingankor och pärlhöns



Liten pärlhöna. Den första vi kläckt fram. Med lite tur blir det några till snart.



Vi räknade att vi 12 st pekingällingar.



Några fick prata med Ozzy, ingen av parterna verkade vidare roade.







Det är ett jävla gissel att fota pärlhönsen. Det går inte att komma nära och de fladdrar runt mer än vad löpankorna gör. Denna tar till flykt.



Närmaste jag kommit med kamera.



Pekingankor



Eftermiddags putsning



Peking är i alla fall lugnare än vad pärlhönsen är. Riktigt trevliga faktiskt.

Våran myskanka Lucifer har antagligen blivit tagen av räven. Om jag redan skrivit det så skriver jag det igen. Jag har letat både igår och idag men hittar honom inte. Han har aldrig lämnat Lucias sida men nu går hon och de andra honorna ensama. Så LESS!

Kommentarer
Postat av: Annika

Herregud vilken söt liten ankunge!

2012-04-01 @ 17:36:58
URL: http://nobigfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0