Kalle-kon



En av kalkonpojkarna. Jag trodde inte att jag skulle tycka att en kalkon skulle se söt ut, men jag tycker verkligen att dem är gulliga och framförallt trevliga.
På dagarna lullar de runt huset och verkar tycka att det är trevligt att vara runt oss människor. Det bästa är att om man närmar sig dem och rabblar "gobbelgobbelgobbel" i snabb takt så svarar de med det där hysteriska kalkonljudet.
Vid fototillfället upplever han nog att jag är lite för nära, han gör sig lite större.



Kali är aningens osäker på dessa skumma avarter till fåglar. Hon vågar gå nära, men bara om vi är med. På bilden har hon precis samlat mod.
Den vita bröt sig ut ur gruppen och Kali svarade faktiskt med att valla tillbaka henne. Det blev lite ystert bara så vi avbröt det innan det gick över styr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0