mina o'shamo

Dåligt med inlägg. Igår kom jag i alla fall hem med fyra fantastiska O'shamo. En tupp och tre fina hönor.
Tuppen fick åka i mitt knä hela långa vägen hem. Dvs i ca 60 mil.
Han har lite veka ben. Antagligen för att han inte riktigt har fått i sig vitaminerna som krävs. Han tidigare husse har burit honom och haft honom med sig på jobbet. Han har hjälp honom att dricka också, så det största problemet är nog att tuppen glömt bort hur man sköter sig själv. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite sött.
 
Nu går de ute i alla fall, alla fyra. Jag har satt upp ett temporärt hägn runt en massa buskar så att de inte har full syn å varandra. Den ena hönan är riktigt rastypisk när det kommer temperamentet.
 
Hur som haver är jag så nöjd! Natten innan vi skulle hämta dem så kunde jag inte sova. Jag var så nervös att jag var klarvaken vid kl 05:00.
 
En del av dealen för denna resa var att jag skulle äta en rödepölse. Det var äckligt och förevigat på film.
 
 
Gurka och tomat var riktigt gott. Gurka vann däremot. Han var så nära att somna hela tiden, men han vågade inet riktigt.
 
 
Buffén utökades med en persika. Populär men slemmig.
 
 
Installationen.
 
Äntligen hemma.Första natten fick de en box.
 
Deras nuvarande boende. Jag släpade dit buren och var lite orolig över att det skulle vara för trångt. De löste problemet med att alla hoppa in i den lilla bolådan och sova tätt intill varandra hela natten.
 
Så fina.
 
Tänk vad snygga de kommer att bli när de slutat rugga. Den bruna till höger är extremt snygg. Jag väntar på att få namnen på dem. Jag ger det några dagar till innan jag sätter nya namn på den.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0