Våldtäkten i Indien

Jag hoppas att ingen undgått vad som har hänt i Indien den senaste veckan.
Det är upprörande och det som verkligen är skrämmande är reaktionen från folket och den nästintill totala anarkin som uppstått.
Jag läste precis att kvinnan, 23 år gammal, tidigt imorse hade avlidit. Hon hade svåra inre skador bland annat för att våldtäktsmännen kört upp en järnstång i henne. Jag ryser när jag läser och tänker på det.
En del av befolkningen vill att gärningsmännen ska avrätas offentligt utan rättegång. Jag relaterar till den råa reaktionen.
Den här kvinnan var förstås inte den enda kvinnan som utsatts för våld av den här modigangern. Jag hörde en kvinnorättsaktivist uttrycka sig om att detta fått en sådan stor uppståndelse för offret var a medelklass och inte de lägre klasserna.
Våld av den här typen sker varje dag Dehli, Indien.
Jag tycker i grunden att det är bra att det har blivit ett stort uppror. För det är dags att det görs något.
Sen tycker jag givetvis att alla har samma värde och att det hade varit en lika stor katastrof om det varit en av "lägre klass".
 
 
Jag vill bara säga att det som händer i indien berör mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0