Bild på minipalt

Min ena spettshätta fick nyss vandra vidare. Nu på morgonen var han så pass dålig att jag valde att ta bort honom. Jag undrar vad han råkade ut för. Jag misstänker att det var alla timmar ute i regn. Han skulle med djävulens våld vara ute hela tiden. Jag tog in honom försent antar jag.
 
Cadillac brilljerade igår och trampade ner en gässling. Det är ingen tvivel om vem det var heller för J och T åkte förbi precis när han jagade ikapp den och slog ner den med framhovarna.
Otroligt nog lever ällingen. Vi tog in den och hittar inga tecken på skada. Skrapad på ena benet och svälld, men inte oroväckande. Inga brutna ben och ingen smärta vid palpering av rygg och höfter.
Den lille måste ha blivit mera rundsparkad än något annat.
Den ligger nu uppe på en filt, Den rör sig inte frivilligt men har flyttat på sig under natten.
Förhoppningsvis har den bara sjukt ont men repar sig.
 
Jag hoppas att det inte finns några skador på inre organ.
Just nu har den vake blick och vrålar om man kommer nära. Den tystnar snabbt däremot om man håller den tätt intill så att den får borra i huvudet i håret.
 


Nu är bäbispaltarna så stora att jag vågar störa för ett foto.
 
Just nu huserar de i en vanlig sketen trekantig kaninbur. Det enda stället som har visat sig säkert.
Jackie den vidriga katten har nämligen fått smak för kaninungar och har antagligen satt i sig en hel kull av Harpalts ungar. Med andra ord kommer Snurrepalt och minipaltarna bo lite trångt till de är snabba nog att ta sig undan.
Problemet tidigare har nämligen varit att kaninmamman gömt ungarna så att vi inte hittar dem, tyvärr gör katterna det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0