Casa de Fluffis

..är klart!
Med lite slit så fick jag ordning på det hela. Nu är Fluffisen och Sidelina där. Imorgon ska jag sätta upp bärnät och få lite bättre ordning på nätet vid marken. Sen får Humbert Cumberdale, Majorie och Sid komma dit.
Jag lär vi fixa en hel del med huset framförallt, men det känns skönt att det börjar ta sig.





Gårdagen avslutades med att en av våra knölgäss blev tagen av räven. För just den kvällen var de tvungna att lägga sig paddor i slyn vid dammen. Tre av dem kom skrikandes så jag gick ner och följde spåren av fjädrar.
Vi hittade henne död på åkern framför stallet. Hon måste ha slitit sig för det vara en bit ifrån där den brukar ta sina byten genom stängslet. Hon var fortfarande helt varm. Två minuter snabbare och hon kanske hade varit vid liv idag.

Dagen har varit piss annars. Somnade tio igår och vaknade runt åtta. Knarkade koffeintablatter och energidricka. Gick ut och kom in igen vid 17:00.
Började med att gå ut och skyffla upp slamsorna på marken, släpade dem till gödselstacken. Gnällde lite över att det var tungt men travade vackert på.
Vände om och försökte få upp huvudet och skinnet på skottkärran. Jordbruksverket måste ta huvudet och skinnet när det sitter ihop. Det finns inget bättre än att inleda dagen med att stoppa händerna i lite skinn och stirra in i ett dött stinkande anlete.
And the day grows old.
Hinner med att hänga köttet ordentligt,hämta foder,bygga åt fluffisen innan det värsta tar vid.
Vomen/komagen måste bort från gårdsplanen. Ingen av oss orkar lyfta den eller rubba den så det blir till att skära den i bitar och köra bort det med kärran. Två jefla varv med äckel.
Jag delger mig av vidrigheterna för jag är så trött.
Hela min kropp gråter och min hud på händerna är rå.
Plus;jag luktar. MYCKET!

Nu ska jag dricka något och sen ge mig ut på nattrundan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0