Mördare! Eller?

 Häromdagen började jag skriva en överambitiös text om hur djur på cirkus och djurpark framställs som monster, orkade inte fullfölja den men nöjer mig med detta.
 
Ta inte fram ditt lilla barn till en elefant på x antal ton, de är vilda djur och älskar inte alla människor villkorslöst. 
 
En gorilla på Kolmården är ondsint och sular  en sten i huvudet på en kvinna. Andra offer kommer ut i det offentliga  och berättar om den onda primaten. Tråkigt för er, ännu tråkigare för gorillan. Han är antagligen inte nöjd med sitt liv. En otroligt intelligent varelse i ett fängelse.  Jag vet att Kolmården tar hand om sina djur. Det är inte det. Apan är missnöjd, inte ond. 
 
 
Det bästa är rubriken efter Hajattacker. Mördarhajen! Eller, rovdjuret som tog sig en bit mat. Bada inte i Hajvatten.
 
Skriver från en efterbliven ipad och avslutar 
 
Be a happy prey !
 
 

Kommentarer
Postat av: Aega

Tycker det är så sjukt att de framställer djuren som onda. Kommer aldrig någonsin glömma gorillahonan jag såg på Furuvik när jag var 14.
Det var den mest deprimerade stackars varelse jag någonsin sett i hela mitt liv. Det var så hemskt att se henne där hon satt med hakan i sin hand och tittade ut på alla som stirrade på henne. Man såg i ögonen hur ledsen hon var. Djur är inte ämnade att sitta i en förbannad bur bara för att nyfikna idioter ska kunna stirra på dem. De är ämnade att leva i sina naturliga habitat.

2013-08-31 @ 04:10:41
URL: http://aega.bloggplatsen.se
Postat av: linnea

vidriga människor! blåsta människor! vem är mest apa egentligen? usch man skäms..
btw kul att du skriver igen, eller så är det jag som inte kikat in på ett tag :)

2013-09-03 @ 08:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0