Sammanfattning. typ

 
tror det är dags igen. Med bloggen, eller skrivandet. Egentligen handlar det mest om bilderna kanske. Bekräftelse är väl inte fel heller. Jag har lite lättare att hålla det arga inne också så med lite tur stannar det utanför bloggen. Det personliga alltså. Just nu är jag arg på en hel del. som tex situationerna i Syrien, Egypten och Ryssland.
 
 
Vad har hänt? väldigt mycket. Jag ska försöka åstadkomma någon form av kronologisk ordning. Hoppar över vår och börjar på sommaren.
 
1/6: Vingfåle- Min vackra oshamohöna somnar in efter ett dygns kämpande. Räven var framme dagen innan och jag hittade henne skadad. Inga synliga skador men hon kunde inte stå. Strömsholms djurakut nästa. Smärtstillande och penicillin och sen hem. Natten spenderade hon inne i huset men på förmiddagen gav hon upp.
 
Under juni förbereder vi för den stundande resan till Spanien. Hundarna vaccineras och sommarhem hittas till djuren. Husbil ner och bokade lägenheter i Torreveija för att åka hem första dagarna i aug. Precis innanför spanska gränsen får "svärmor" en hjärnblödning. Sjukhus. Katastrofal sjukvård. Hjälp av Sos international.
6 dagar i Spanien, åker hem för att vara hemma när hon landar i Sverige.
 
hämtar hem djur,
 
Ozzys rövböld växer och det visar sig vara en tumör. Inte elakartad men den sitter illa. Operation för några dagar sen. Hej då pengar, men vad gör man inte för sina djur?
 
Räven tog min sista löpanka idag. Ska hämta myskisar i eftermiddag så Pingu inte blir ensam. Med lite tur får jag tag på en gås i helgen.
 
 
Vingfåle, kvällen innan attacken.
 
Vi var ganska många därnere och alla kunde inte vara på sjukhuset samtidigt. Prion var hennes barn.
Vi andra fördrev tiden  med att sitta i lägenheten och ta korta promenader med hudarna. vattnet och hundvänlig strand var bara 100 m bort samt försöka hitta något ätbart på minibutiken i kvarteret.
17 grader i lägenheten så hundarna var inte direkt berörda av miljöombytet.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Aega

Näe, stackars Vingfåle :( Den där jävla räven asså :(
& tur med Ozzy, att den inte var elakartad, men hade ju varit bättre om det inte var något tumör alls.
Hoppas allt är bra annars, saknar er! <3

2013-08-24 @ 02:35:50
URL: http://aega.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0