Peter jöback, en hyllning!

Jag är helt uppspelt över att Peter Jöback spelar fantomen i musikalen fantomen på operan. Det är inte så att jag har missat att han spelat rollen ett tag på west end i London. Nu ska han fortsätta på brodway.
Det är synd att jag inte kommer att uppleva att se föreställningen.
Fantomen har legat mig varmt om hjärtat sen jag var ca 13 år. i april 2004 var jag med familj i London och såg musikalen på Her Majesty theatre. En av de mest minnesvärda stunder i mitt liv. Jag är mer eller mindre övertygadom att mitt hjärta stannade när kristallkronan for upp i taket och orkestern dundrade igång.
 
I alla fall, jag tror nog att den lilla bögen inom mig är lite förälskad i Peter Jöback. Hans röst är perfekt för rollen. Fantomen ska jag ha en röst som varierar. I den senaste filmatiseringen uppfyller inte mina krav
på fantomen. Rösten är för..blek och saknar djupet. Den första inspelningen med Steve Harley som fantomen är underbar. Tydligen fick hade han aldrig fullfölja rollen på scen för han tydligen fel utseende (?).
Sen kom det sig som så att jag hörde Jöback i rollen och bögen inom mig fick frispel.
Helt underbart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0