systemkameran bjuder på bilder

 
Äntligen tog jag mig ut med systemkameran. Glömde lägga in bilderna på bloggen men efter några dagar i träda så kom jag på det.
 
Det lönade sig att tropå honom! Han växte upp och blev en riktigt stilig tupp
med en helt godkänd färg. Efter många olika försök till namn så blev det Fidel Castro.
Han växer på oss i familjen, antagligen för att han har en väldigt bestämd personlighet
och inte tvekar på att visa upp sig. Det ör lite tragiskt för att han är väldigt kär i en
Fifty five floweryhöna men hon verkar inte ens se honom.
Men liksförbannat så travar han tappert vid hennes sida hela dagarna.
 
Äntligen! Bilder som gör min fina Vingfåle rättvisa. Hon har blivit så
snygg och jag pyr nästan av stolthet.
 
 
Det tog ett tag för henne att komma över Mammons död. Det var inte förens hon
fick bo med Fluffisen som hon började slappna av. Det verkar även som om hon
har börjat lägga ägg. Tyvärr har ingen av dem varit befruktade.Ingen av tupparna får
närma sig henne på det viset.
 
Fluffisen!! Hans storslagna skönhet och bländade charm förblindar även
den mest skarpsynte.
Till Emelia: Detta är den hysteriska Fiftyfive flowerytuppen som du kom hit med
Visst har han blivit stilig?
Han har fått det orginella namnet Fifty..
Det är ingen tvivel, vild är han, men han verkar trivas bra. Han fick byta hönshus
häromdagen till det mindre och har sen dess blivit ännu tryggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0