Slutet...

slutet på en era.
Idag läste jag ut den 14e och sista boken i The Wheel of Time.
Jag ägnade ett inlägg åt Memory of Light innan jag fick hem den. Det tog ett tag innan jag började läsa. Det boken är ju trots allt början på slutet. Det otroliga med den här serien är att jag hade inte en aning om hur det skulle gå. I en del historier så har man ofta en aning om hur det ska gå. I vissa är det självklart. I denna serie fanns det inga självklarheter alls. Helt fantastiska böcker. Boken tog andan ur mig.

Första boken the eye of the world köpte jag när jag var nyfyllda 16. Vi var i Kiel och väntade på färgan till sverige. Jag hittade en engelsk bok på fantasyhyllan i en bokaffär och det blev början på en bokresa utan dess like.
Nr 11 kom ut 07 och det tröjde tills 2010 innan nr 12 såg dagens ljus.

Det har tagit 10 år, 14 böcker och 10 737 sidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0