kort om saker.

Här hemma har det hänt lite tråkigheter. Våran dvärgkockin tupp Kotten gick bort helt oväntat förra veckan. Han togs in för hälta och på kvällen var han bättre. Morgon därpå hade han somnat in. Ungarnas egna tupp som hängt med sedan hösten 2010.
Samma morgon rymde som vanligt Fidel Castro med två hönor. Fidel kom aldrig tillbaka. Jag är väldigt fäst vid de här djuren och det var även jobbigt att se hönsen förlora två av sina tuppar vilka har varit en stor trygghet för dem.
 
 
jag har hämtade hem ca 150 st hönserihöns förra veckan vilket som vanligt är ett projekt utan dess like.
 
 
Kotten med hans höna Collie och kycklingar.
 
 En hönserihöna. Hon överlevde några dagar men somnade sedan in. Bilden här från den första stunden i sjukstugan
 
Gladys. Enda felet med henne är att hon är naken. Hon är väldigt uttråkad av att vara på begränsad yta men jag vågar inte släppa ut henne med de andra än på ett tag.
 
 
Att den här fina är vid liv är ett under. Hon är nog det magraste jag har sett. Just nu huserar hon med kycklingarna som adoptivmamma. Hon ligger och gottar sig under värmelampan och kycklingarna skuttar glatt runt henne och sitter på henne.
 
Fidel Castro. Bästa bilden på denna pyttelilla varelse.
 
 

Kommentarer
Postat av: linnea

Vila i frid Kotten <3
Kämpa på Gladys! ..och lilla Fidel Castro kan vi bara hoppas och be för :(

2013-10-03 @ 09:37:44
Postat av: mimmi

tittade in en sväng!

2013-10-14 @ 14:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0