Knägalla

Blandade känslor idag. Har suttit i sadeln i sammanlagt fyra timmar. Lite över två timmar på Krakken och lite under två timmar på Buppen. Buppen var jätteduktig och vi buppade runt lite på galoppvägarna med Tonto.
Jag drog en separat repa med Krakken och han galopperade hela backen idag, plus att han var supertaggad för jag lät honom lulla i full trav i några hundra meter. Så idag har jag en glad hest.

Det som oroar mig är en stor galla som har dykt upp på höger carpus. Samma ställe där han har pålagringen. Han ömmar inte, går helt rent och har inga problem att röra benet. Ingen värme dock. Men jag blir nojjig. Jag har inte sett den förut och den känns varken jättehård eller jättemjuk. problemet är att jag inte vet när den dök upp. Jag har slarvat med att kolla igenom hans knän och idag när jag hälsade på en bekant i området med honom så upptäckre hon gallan. Jag spelade med och sa att han hade sånna bara för att jag kände mig så dum. Men nu sitter jag med en klump av oro i magen. Tänk om han är påväg att bli dåligt igen. Min bäbis.
Jag ska i alla fall fixa Back on Track och så länge han inte visar obehag så ska han hållas i rörelse så att cirkulationen går igång. På sikt ska jag införskaffa elektroström som jag ska behandla honom med. Det är dyrt men det måste bli så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0