långfredag

Jag har tagit i någonting väldigt äckligt för mina händer luktar kattpiss. Jag är INTE bekväm med det. Det mest naturliga vore ju att faktiskt gå och tvätta händerna, men jag är som jag är och det får vänta.

Jag tänkte vara en riktig hurtbulle och kliva upp "tidigt" för att rida. Klockan 08:31 befann jag mig på övervåningen. Problmet var bara det att Babbling befann sig på golvet bredvid soffan. Så jag och Babbling la oss i soffan och sov en stund. Det finns inget bättre än att borra in huvudet i hennes lurviga päls.

Ridningen gick väl sådär. Tog en runda i skogen och avslutade på ridbanan. Det var ju det där problemet att få till en samlad trav i lugn tankt. Men det går bättre och bättre. Skänkelvikning gick bra däremot även om han var lite stretig. Dags att ta ut tränaren igen.


Nu är det påsk. Jag kan inte bestämma mig om jag gillar påsken eller inte. Förra påskafton pallade jag inte och åkte "akut" in till 161an igen. Fira påsk på psyket är ju inte något man gör varje år. I år verkar däremot bli bättre.
Farmor och Farar kommer över till oss, det ska bli jättemysigt, ska försöka lura ut dem och kolla på pålle tänkte jag.
Sen var det det där med påskgodis. Godis är gott. Godis är vanebildade. Godis skapar FETMA. Jag pallar inte att bli en tjockis. Jag är trind nog som jag är och inte bättre blir det av att jag svullade pannkaka igår.
Jag borde jogga. Det är vad jag borde göra. Grejen är ju bara den att jag är för lat.

Binge, Purge kill that urge!





Min medryttare tog fina bilder på min belgiska jätte Misär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0