Nybadad Tonto

Idag har det inte hänt så mycket. Förmiddagen skred förbi i ren misär känns det som. Men det är jag som överdriver. Men vi kan väl säga att jag inte mådde vidare bra i alla fall.
Släppte ut hundar, kaniner och bäddade rent åt ankorna. Ankor vet verkligen hur man skräpar ner. De fick även resterna från kinamaten igår och stekt ris med grönsaker var tydligen väldigt populärt. Det försvann på bara några sekunder, och då var det en hel stor portion. Jag orkade inte äta igår så det blev väldigt mycket kvar av kalaset.

Vi tog en promenad med snigelpuff. Han måste lära sig att vara ensam, vilket inte är lätt för en liten snigel. Det märks att han är ung för han har noll koll på benen. Han går med näsan i backen och slår sig själv på underkäken med framhovarna. Vid ett tillfälle snubblande han i grop och var nära att ramla omkull. Man kan inte göra annat än att stirra som ett fån när han snubblar runt. Vi kom i alla fall 850 meter sen märkte vi att hans hjärna började koka och då var det bara att vända om.
Det verkar inte vara ensamheten som bekymrar honom utan det är alla nya intryck tror jag som gör att han helt enkelt får kortslutning och tvärstannar. När man kommer till den punkten är det bara att avsluta med några positiva steg och vända om.

Lite senare, efter middagen, gav vi oss ut på en kort tur med Tonto och bäbis. Jag red barbacka, det är dags att komma igång med det ordentligt. Buppen är en sak att sitta barbacka på, men Krakken är helt annorlunda med sitt travarsteg. Hur som haver så hoppade vi ett stort dike och det gick galant.
Efter vårat äventyr i skogen fick Tonto ett bad.

Nu sitter jag och längtar efter citronte,samtidigt som jag funderar på om jag verkligen orkar ta mig till köket och koka vatten.
Det är dags att ge sig ut på kvällsrundan också, pållarna måste ha mera vatten och kaninerna ska in i inneburen. blablabla

jag är lika intressant som pipgrisen som ligger på golvet. Suck.



Tonto, nyduschad och fräsch.

och jag vill bara
skrika
rakt ut. För ibland tar allt
slut.

Efter sol kommer regn.Så är det alltid. Men! frukta icket! Det blir bättre och bättre och längre och längre mellan dipparna till helvetet.

Alltid något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0