promenad med fetto

Idag inleddes dagen med en timmes promenad men Babbling. Veterinären påpekade ju som kanske tidigare nämnt att Babbling kanske är lite erhm....tjock. Då är det bara att börja jobba med fläsket. Jag kan hålla med om att hom fläskat på sig rejält. Den hunden lägger på sig över en natt bara.
Skönt för mig att få gå lite också. Har svullat en hel del och det känns inte så bra. Jag vill inte bli tjock.
Promenaden gick bra, vi gick förbi de anfallande asen till hundar men Babbling brydde sig inte om hunden som sprang bakom oss och skällde.
När vi kom tillbaka så hoppade hon upp i soffan och somnade på en gång. Den hunden vet hur man sparar energi.

Sen blev det en tur på Krakklingen. Idag tog vi långa rundan i skogen i lugnt tempo. Försökte ha honom på långa tyglar hela vägen. Något som har fungerat förut, men han har tydligen gått och blivit dement. Nu går han dit huvudet pekar. In i skogenn och ut på vägar. Han har ingen koll alls. Så ibland blev det till att styra honom på rätt spår igen. Egentligen borde han inte få hålla på och dementa runt på det viset, men han är så charmig och gullig när han flubbar runt så jag skrattar ju bara åt honom.
Upptäckte i alla fall att gallan blev mjukare efter ridningen och tre timmar efter är den fortfarande lika mjuk. Positivt.

Körde lastbil och hämtade hö, sen var jag hem en sväng och hämtade lite post.
Misär fick skutta runt på gräsmattan en stund men sen sökte hon sig tillbaka till buren så jag släppte in henne. Hon gick och la sig i ett skuggigt hörn på en gång. Hon är så sjukt söt.

2 dagar till betessläpp. Weh.

Kommentarer
Postat av: Becka

Hur har det gått för dig med vikten och så sen vi sågs då :) ? Puss

2011-05-06 @ 23:32:57
URL: http://rosarutig.blogg.se/
Postat av: dissolve

Ja du, det har gått skit! Tycker att jag blir tjockare och tjockare för var dag som går, men läkaren håller med. Men vad vet de?

kraaam

2011-05-07 @ 10:10:32
URL: http://dissolve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0