Sadelinprovning

Idag var jag ute på Lurudden och pysslade med sadlar. Jag gick igenom Little Yatzy, Landor samt Fifty-Fifty.
Inte för att någon bryr sig om vad hästarna heter, men det kan liknas vid textutfyllnad. Hur som haver. Sadlarna som fick sig en granskning var Pfiff Amaretto (som jag vill ha till Krakken) en Röösli Pilatus samt en Albion Legend. Trots de fina namnen och de bra ryktet på sadlarna så var två av dem snea (om än lite) samt en av dem var ojämt stoppad, trots att den nyligen var omstoppad. Det är lite skrämmande faktiskt.
Sen gick jag igenom Briquette för hon hade påvisat hälta igår. Hon visade ganska så stora reaktioner på rygg och rumpmuskultaur så jag ville inte göra något innan hon var genomgången.
Men annars var dagen givande och min kära Impression Pad blev flitigt använd. Den är definitivt värd pengarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0