Bubbel har lämnat oss

(bild stulen av syster)

Bubbel är den som ser trevlig ut på bilden

När jag var 13 så gick våran undulat Putte bort. Jag och min syster som har varit väldigt förskonade från död tog det extremt hårt. Bubbel fick sitt namn efter såpbubblorna vi blåste efter Puttes begravning.

I natt somnade Bubbel in. Det känns sorgligt. Jag har aldrig haft en direkt nära relation till någon av våra parakiter. Men hon var fyra månader när vi köpte henne till våran Felix som överlevde Putte.
Jag var chockad när jag hörde att hon dött. Hon var ju ung. Nu insåg jag att hon i alla fall var 11 år gammal.
Mamma hade bäddat ner henne i en handduk och strykit henne över huvudet och tofsen tills hon stillsant somnat in.
Död är jobbigt, även om det handlar om liten korkad parakit som var döpt efter såpbubblor.

Hoppas du har det fint Bubbel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0