oro

I ett yrvaket tillstånd såg jag huvudrubriken från en artikel som handlar om mammuten och möjligheten att återskapa den med genmanupilation. Denna artikel hävdade att ryssarna skulle lyckas med detta inom en period ¨på fem år.
Idén väcker en viss oro och en enorm ilska hos mig. Ponera att det lyckas. Det skulle leda till digra konsekvenser.
Plötsligt skulle människan vara kapabel att återskapa alla arter som dör var dag på våran jord. Den lilla respekten för annat liv skulle utplånas helt. Denna upptäkt kommer givetvis leda till andra framsteg.
Pandan,geoparden,noshörningenm tigrar, elefanter och alla andra djur skulle vara en piece of cake att åtgärda. Stolt skulle människan hävda att det nu är löst. Inga arter som vi högaktar kommer att  försvinna förgott.

Orsaken till utrotningen kommer att glömmas. Miljöförstöring och skövling av regnskog konmmer att glömmas, för vad spelar det för roll. Det är inget att bry sig om, eller?

Det skrämmer mig.

Om ni är intresserade av att läsa tankar som dessa på ett mera utförligt och proffisigare sätt gå in på www.nobigfish.blogg.se . Jag är inte partisk för att det är min syster utan för att hon är extremt duktig och insatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0