Spottar på mänskligheten

Halal och Kosherslakt innebär ett enormt djurplågeri för djuren som slaktas. Videon är fruktansvärd, bortom alla gränser. Detta är inte ifrån sverige. Kanske är det fult av mig att lägga in något som inte är ifrån vårat land. MEN, detta händer även här. Vi/jag har fått samtal från tuppköpare som ger bra pengar för just levande djur till just denna typ av slakt. Slakt utan bedövning. När vi sedan säger nej och påpekar att det inte är något vi gör så får vi veta att det finns ett antal slakterier som jobbar svart med denna typ av slakt och de helt enkelt får vända sig till dem, även om det blir dyrare. Ni som nu tycker att tupp bara är en tupp så kan jag tillägga dessa människor även undrar/antar att vi har andra djur såsom kor alt lamm.
Jag är inte glad.




Det finns ingen gud, nu är jag helt säker. Om det någonsin har funnits så har Satan sedan länge tagit våldet över världen vi lever i.
Jag spottar på människan som varelse. Ondska finns överallt. Hur bemöta den?



Kommentarer
Postat av: Linnea

Du kanske såg min annons om tre kalkoner på alternativ.nu? Jag skrev att det ringt en man som ville köpa mina kalkoner och jag fick en stor klump i halsen när jag tänkte på vad han skulle göra med dem, han till och med gick upp i pris efter att jag sagt till honom att jag lovat bort dem till någon annan. Sånt här äcklar mig så fruktansvärt! Har sett denna video en gång innan och det räckte för att övertyga mig själv om att jag aldrig behöver stoppa kött i mig igen. Skulle dock gärna vilja lära mig slakta mina egna höns någon dag. Nu blev det mycket svammel här.. Trevlig blogg förresten, ta hand om dig! /Linnea

2011-12-29 @ 13:49:51
Postat av: Linnea

just det... / Fröken Claesson på alternativ

2011-12-29 @ 13:56:39
Postat av: Helen (Galdur)

Hua vågar inte titta på filmen!

Jag äter bara kött från våra egna djur som jag vet har haft det bra och som slaktas på ett litet gårdsslakteri! Vi föder upp Highland Cattle och kör dom själva till slakteriet, lastar av dom där, går med dom till slaktburen och står kvar utanför buren när dom skjuts! Tupparna slaktar jag själv här hemma!

Lite OT är det T-Rex som är snyggingen som ska bli pappa till mina blivande Orpington? Hoppas, hoppas! =D

Ha det bäst!

Helen (Galdur)

2011-12-30 @ 08:40:00
Postat av: Camilla

Har sett filmen tidigare men stängde av ljudet för att kunna titta klart. Försöker äta så lite kött som möjligt men svårt att lära om nya vanor. Köpte mycket från kungsbyn tidigare (de hade gårdsslakteri) men de har blivit djurpark istället sen frysen gick sönder. Vet inte riktigt vart man ska köpa från längre. Får försöka bli vegetarian istället.

2011-12-30 @ 18:58:50
URL: http://milani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0