Pissdag!

DÅLIG dag. Snön är ju redan dokumenterad och likaså min frustration över situationen.

Efter att jag lagt täcke på Krakken så somnade jag med Kali soffan. Hon somnade med huvudet i mitt knä (och armbågarna på mitt en bråck). Väktes av att vi fick besök. Delar av detta besök var ett litet barn. Vet inte hur gammal, men den kunde gå och knappt komminucera. Den fick i alla fall hälsa på Misär som hoppade runt på golvet en stund. Jag skulle i alla fall vara en duktig värd och visa illrarna. Det är då jag upptäcker att våra två illerbäbisar inte längre finns. Jag fick lura in den lilla ungen och sen rev jag ut hela voljären och vände upp och ner på allt. De är borta. Antagligen har de dött och blivit uppätna. Igor skulle aldrig döda sina ungar och Isis är också en god mor. Tempen har inte varit något problem heller. Jag hatar verkligen nederlag av denna sort. När ska djuren sluta dö? Vad gör vi för fel? jag sliter mig i håret och det är en stor sorg när ett liv slockar. En stor skuld. Sorg.
En av hybridkycklingarna är sjuk. Har antagligen coccidos och har blivit satt på medicin. Den troliga utgången är dock att den dör den med.

Jag förgås av oro över Krakken. Minns inte om jag skrev det men skriver i alla fall att tid är bokad den 12e maj klockan halv nio.

 Hästarna mår bra i alla fall. Pålle har täcke på sig. Han har varit sur idag. Jag måste rida. Kali måste då röra på sig men idag har jag mest stressat runt.

Vill bara gräva ner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0