Tillskott i form av kalkoner

Idag hämtade vi kalkoner. Tre st. Jag trodde inte att jag skulle ha en kalkon i min ägo, den tanken har inte slagit mig. Thanksgiving attribut har aldrig riktigt intresserat mig. Men nu har vi alltså dessa tre hemma.Jag blev mäkta imponerad när vi hämtade dem och fick träffa en fullvuxen tupp. Den var verkligen enorm och inte alls så ocharmig som jag trodde att de skulle vara.
Dessa ynglingar är två tuppar och en höna. Inte ens ett år. Jag tycker att de är jättefina,lye gamlika kanske,men ögonen är verkligen uttrycksfulla.
Det vi inte hade räknat med att det flög. Jag vet inte vad jag väntat mig. Kalkoner är också fåglar och som de flesta fågeldjur så kan de i alla fall använda vingarna.
Jag vet inte hur långt de kan flyga eller så men de tar sig runt i stallet och mellan boxarna utan problem även om de verkar lite vingliga.





De är verkligen stora. Nästan så att det är lite svårt att beskriva faktiskt.



Hönan har landat på fodertunnan. Hon passar också på att besudla den med skit innan hon flyger vidare till boxen.



Balansgång. Egentligen så ser de väldigt elaka ut.




En av Fluffisens kamrater. Hon är jättetrevlig och kontaktssökande. Mycket förtjusande.



En av aracuanahönorna har flyttat in i en av fodertunnorna. När vi kom in i stallet så såg vi hennes lilla näbb sticka upp över kanten. Aracuanorna är riktigt roliga, antagligen den knäppaste och livligaste gruppen på gården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0