Kampen mot tvättmaskinen

Mina tappra försök att fixa tvättmaskinen var förgäves och vid 23:00 igår jag upp för dagen.
Imorse vid 08.00 var jag igång igen. Tog av locket, rensade ur ännu mera murbruk ur behållare, men ack, tji fick jag.
Pysslade ute under dagen med alla djur. Hästarna fick sin första höfodring gör säsongen och nu är hösten oundviklig
Sen, var det dags igen.

Jag öppnar den förbannade maskinen och hela trummans innehåll, dvs vatten väller ut och översvämningen är ett faktum. Jag hittar en rutig tvättpåse i plast som jag fyller med den dyblöta tvätten som pinats i maskinen över ett dygn. Plaskar runt barfota på det blöta golvet och härjar med moppen tills jag tar itu med satansklumpen.
Men ren råstyrka vänder jag den upp och ner och hittar det riktiga ( missat det) tömningsmekanisken.
Tar loss slangen och pillar ut en fet 5 kr. Så var det gjort. All skit med skruvar, sår på händerna, slangklämmor osv så var det bara en jävla femma som sitter fast. Det enda som krävdes var en polygrip, två händer, ett fungerande finger,pincettgreppet och voila, problem fixed.
Nu går maskinen så fint så.
Känns lite snopet, men nu vet jag i alla fall hur man skruvar isär och plockar ihop en tvättmaskin.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra kvinna reder sig. Kompetensutveckling på hög nivå!

2011-11-03 @ 10:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0