reminder

Patienter med Borderline-personlighetsstörning har stor samsjuklighet - de är för det mesta allvarligt deprimerade och lider ofta av andra psykiska problem som posttraumatisk stresstörning, social fobi, ätstörningar, tvångssyndrom och panikångest. Deras liv präglas av desperation. De blir lätt missförstådda och uppfattas som besvärliga och manipulativa av sin omgivning.


Jag läser diagnostiken ibland bara för att se om den verkligen kan stämma och varje gång känner jag det som om mycket är skrivet direkt till mig och mig alena. Givetvis är det inte så men det är lite patetiskt hur lätt det är att falla under den dragna kammen.

Jag pratat med min kontakt och hoppas att ett möte med läkaren kan göra att jag kanske kan få gå DBT, ätstörningsbehandling är ju inte vidare effektiv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0