Ack denna obeskrivliga glädje.....

Dagens spik i likkistan var att hitta ena pärlhönan ihjältrampad i hästhagen. Tack televerket.
Nu är vi inne i en sådan period då allting bara är skit och röv och död.

Våra kläck går asdåligt. Tre olika kläckare och resultatet är undermåligt. Dem som köper våra ägg via posten har bättre resultat.
Vad gör vi för feeel? Jag har iofs lite teorier men jag vill inte outa min okunskap och låga IQ offentligt. Eller
nåt..

Dagens lilla glädjeämne är dock att 1 O'shamo är påväg ut!! Jag fick hem 6 ägg från Wilbyn på alternativ (eloge till dig) varav 5 st var befruktade. Nu är en påväg ut. Tänk om det finns en lite o'shamo när jag kliver upp imorgon. Detär nästan så jag inte kan sova. Faktiskt.

sinnesstämningen i huset är tung. Kamis död ligger som en dimma över oss och det tär så mycket.
Varje gång jag öppnar dörren till kycklingarna tittar jag så inte han ska komma in.
Jag låter fortfarande ögonen vandra längst med vägarna, kanske han ligger där?
Jag tycker att jag hör honom jama och jag tycker att jag hör honom kloa på möblerna. Döden är vansinnigt svår att hantera.

Något posetivt, på tal om död, är att jag har ringorm! Dvs inte psoriasis som jag var rädd för.
Gröt under löv har aldrig skadat någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0