Discarna ramlade av!

Jag är inte glad. I natt upptäkte jag att båda mina nya discar ramlat av. Givetvis vet jag inte är det hände och således har jag inte kvar discarna som jag faktiskt gillade. Jag visste att jag inte borde gått till det där fittstället. Nu ska jag in till Eskilstuna för den fjärde ögonkollen och då ska jag svänga in till pisstället och se till att den väldigt dryga piercaren fixar mig ett par nya discar. Sen ska jag åka in till Magic Line i västerås och be dem sätta dit dem ordentligt.

Ialla fall, bilder på flappfötter som vanligt

Jag upphör aldrig roas av flappfötternas frenetiska plaskande.

Ibland lyckas de (nästan) upphöra tynglagarna.

Jag är fortfarande faschinerad av hur det nya objektivet till och fångar hur vattnet skvalpar och skvätter. Förövrigt tror jag att ankan till vänster har en aningens ond sida.

Den ser verkligen inte snäll ut. Ankan till höger är en av "köttankorna" dvs avelsäggen vi köpte som var korsade med olika raser för en bra köttras. Några blev verkligen snygga. Om den blir mat är oklart.

Harpalt har fått småpaltar! När jag skulle stänga in kalkonerna häromkvällen så snubblae jag nästan över en liten minipalt som skuttae ut. Igår räknade jag i alla fall fyra st, det kan ha varit fem. Dessa är födda i det stora utrymmet i ett av hägnen och Jackie som är kaninungeätare rör sig inte där inne alls. Så jag är inte ett dugg orolig för dessa små.

Detta är Nicke. Hans fullständiga namn blev igår Paltnicke. En familj lämnade honom här efter att ha letat efter ett bra ställe ett tag. Han är tre år så han får ha kvar sitt namn. Egentligen är han en dvärgvädur, men fettet gör det svårt att urskilja. Oavsett hoppas jag att han kommer att trivas på gården.

De små italienska gässlinarna börjar byta ut gässlingluddet mot riktiga fjädrar. Så söta små djur. Jag kan verkligen inte låta bli att släpa runt på dunbollarna.

Korsningarna är riktigt snygga nu och spenderar dagarna i hagen borta vid dammen. Den är så härligt att kolla ut genom sovrumsfönstret och se en massa små gäss utspridda över gräsmattan bland äppelträden. Uppmärsamma de små "tänderna".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0