been a while

Gässen har läget under kontroll.
 
Varför sova i lösdriftennär det går att bädda ner sig i maten.
 
Han sov så länge att jag gick ut i hagen och jagade upp honom för att se om han var sjuk. Det var han givetvis inte, men förbannad verkade han bli. Märk hur läppen hänger...
 
Nu har de blivit så trygga efter omställningen så att Krakken står helt lugnt i hagen när Buppenär ute.
 
Idag såg det ut så här. klockan 10:00 var det -22 grader. Det är så vackert. Faktiskt så har jag inget emot kylan. Efter varje år som går så hanterar jag vintern bättre. Jag har bra varma kläder, jättevarma skor. Djuren har allt de behöver. Värmelampor hos alla och gottom mat.
Det enda jag måste införskaffa är fler värmelampor. Har kläck på kycklingar i dagarna och sen kommer det att rulla på u några veckor.
 
Vardagsrummet just nu. Snart ska vi dricka lingonglögg och titta på julkalendern, som är helt överlägsen.
 
Jag har nyligen upptäckt Damnlol (jag vet, jag är ljusår efter).Med andra ord dissar jag bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0