fantastisk liten gässling

Det händer alltid saker när det finns djur i närheten. Idag fastnade en gässling i en bit tråd som hamnat i halmen. Givetvis satt tråden åt och när jag tittade till gässlingarna var svullnaden inte nådig.
Det var bara att upp den lille till huset för ompyssling.

Snabbt blev jag utvald till den nya mamman.



Trots jag tyckte att den lille skulle röra lite så kom den tillbaka illa kvickt.



Det var en helt fantastiskt att uppleva hur denna lilla filur kröp upp i mitt knä och gömde huvudet i mitt armveck.





Som vanligt ledde det ena till det andra:







Det som inte fångades på bild var den gässlingen kröp upp och gömde sin näbb mellan mina nyckelben.



Den vet nog inte riktigt hur den ska bete sig runt något utan fjädrar.



Kali var övertygad om att det var en valp. Förvirringen var stor hos alla inblandade.


Kommentarer
Postat av: Annika

Herregud så gulligt!

2012-02-26 @ 14:08:26
URL: http://nobigfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0